Frequently Asked Questions


Länk till digitala event. 

Fråga: Jag har inte fått min länk - vad ska jag göra?
Svar:  Titta om mejlet från Confetti Events (inte Unionen) hamnat i skräpposten. Om du anmält dig med din jobbmejl kan mejlet ha hamnat i skräpposten på grund av din arbetsgivares spamfilter. Be då er IT-ansvarige om hjälp. Om det inte går att lösa rekommenderar vi att du använder en privat mejladress nästa gång du anmäler dig.
 
Fråga: Jag hittar inte mitt mejl med länk!
Svar: Om du inte hittar mejlet med länken till ett digitalt event, kontakta oss på webbinarium@unionen.se  och nästa gång du anmäler dig rekommenderar vi att du använder en annan mejladress.

Se ett digitalt event i efterhand - on demand

Fråga: Kan jag se det digitala eventet i efterhand?
Svar: Ja. Du kan se eventet med samma länk som du fick till live-sändningen. Eventet kan du se från sändningsdatum och vanligen tolv månader framåt. I undantagsfall är sändningen tillgänglig kortare eller längre än 12 månader – i de fallen informerar vi om det.

Fråga: Hur gör jag för att se eventet i efterhand?
Svar: Du kan se eventet med samma länk som du fick till live-sändningen. Efter avslutad sändning är länken till eventet även tillgänglig på webbinarier.unionen.se   

Fråga: Kan jag se det digitala eventet i efterhand om jag inte varit anmäld?
Svar: Javisst kan du det, gå till webbinarier.unionen.se och klicka på det digitala event du vill se. Standard är att alla program ligger kvar 6 månader efter sändning.

Se livesändning

Fråga: Jag kommer inte in i det digitala eventet med länken – vad ska jag göra?
Svar: Länken ska öppnas i Google Chrome eller Microsoft Edge. Du kan inte öppna länken i Internet Explorer. Fungerar det ändå inte att öppna? Starta om sidan. Använder du din arbetsdator kan det vara en brandvägg eller andra begränsningar i arbetsgivarens inställningar som gör att det inte fungerar. Byt till en annan enhet (dator eller mobil) om du har möjlighet. Rekommenderad internethastighet: 5–10 Mbit/s.  

Fråga: Ljudet är svagt eller dåligt i det digitala eventet - vad ska jag göra? 
Svar: Kontrollera utljudet i enhetens inställningar, inte reglaget för volym! Testa att öppna en annan sida (tex youtube.se) i ett nytt fönster och kontrollera om ljudet fungerar där. Är det hos sändaren eller mottagaren av ljud som inställningarna av ljud behöver justeras? När du med säkerhet vet att du gjort vad du kan och ändå inte löser ljudfrågan, kontakta oss på webbinarium@unionen.se och berätta vad du gjort för att lösa det så försöker vi hjälpa dig vidare.

Anmälan & avanmälan

Fråga: Ska jag avanmäla mig?
Svar: Unionen behöver inte veta om du ska delta vid sändningen eller se ett digitalt event i efterhand, det är endast för din egen skull du avanmäler dig om du inte vill att vi skickar fler mejl kopplade till sändningen

Fråga: Jag vill avanmäla mig, hur gör jag?
Svar: I det första mejlet från oss som bekräftar din anmälan finns  en grön knapp som heter "Din information", klicka på den och välj "Deltagarinformation" och ändra status till "Kan tyvärr inte komma" och klicka "Spara" längst ned i formuläret.

Fråga: Jag kan inte anmäla mig till ett digitalt event - vad ska jag göra?
Svar: Byt webbläsare till Chrome och öppna webbinarier.unionen.se Gå in på anmälningssidan och fyll i dina uppgifter och kom ihåg att göra kryss i rutan där du godkänner villkoren. 

You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.